Szczecin Filharmonia




Współczesna architektura sprzyja minimalistycznym fotografiom. Czysta forma, niewielka ilość detali zachęca do fotografowania w iście graficzny sposób.
Będąc w Szczecinie postanowiłem odwiedzić nowy budynek filharmonii. W sieci krążą o niej bardzo różne opinie, od zachwytu po wielkie lamenty. Problem tkwi w tym że bogactwo i luksus kojarzy się z dużą ilością detali niczym w rosyjskim pałacu. Tu jednak wygrywa prostota, zabawa światłocieniem, przesunięciem elementów. I z tego co zauważyłem to nie tylko ja uważam ten budynek za wyjątkowy. w czasie kiedy czekałem na czyste niebo przewinęło się sporo osób robiących zdjęcia samego obiektu czy na jego tle.
Tego dnia chmury przesuwały się po niebie dość szybko, najpierw nad budynkiem trafiłem pełne zachmurzenie by chwile później zobaczyć idealny błękit. Wykonałem kilka ujęć filharmonii na le idealnego błękitu jednak sterylność tych ujęć nie poruszyła mojej duszy. Dopiero gdy w kadrze pojawił się gołąb poczułem że to moje ujęcie, idealny świat przełamany elementem nieobliczalnym.