Warszawa

 

Warszawa nocą - centrum miasta wieczorem - Pałac Kultury

Warszawa to miasto w którym poruszam się dość swobodnie, przynajmniej jeśli chodzi o zabytki i starą część miasta. Jednym z miejsc które zawsze odwiedzam jest Pałac Kultury i Nauki ale jakoś nigdy nie robiłem mu zdjęć wieczorową porą z ruchem ulicznym. Tym razem postanowiłem nadrobić zaległości. 
Kadr znalazłem prawie od razu jak wysiadłem z autobusu. Wiedziałem że na zdjęciu mają być widoczne smugi od tylnych świateł co oznaczało fotografowanie z wysepki przystanku tramwajowego. Gdybym wybrał opcję fotografowania z chodnika pod zabudowaniami w kadrze pojawiły by się intensywne białe linie od przednich świateł co zdominowało by całe ujęcie. Wybierając zestawienie błękitu nieba z czerwienią lamp samochodowych udało się stworzyć bardziej zróżnicowane kolorystycznie zdjęcie. 


panorama miasta stołecznego Warszawa

Kolejne zdjęcie nie było już takie oczywiste. Widziałem w internecie panoramę miasta z rzeką na pierwszym planie jednak nie wiedziałem gdzie to jest. Uruchomiłem google maps i obierając za punkt orientacyjny Pałac Kultury i Nauki szukałem miejsca na rzece z którego może być widać miasto. Szybkie wyszukanie połączenia autobusowego i w drogę na zachód słońca. Przynajmniej taki był plan na zdjęcie. Gdy przybyłem na miejsce okazało się że widoczność nie jest za dobra i z zachodu może nic nie wyjść. Postanowiłem mimo wszystko zrobić zdjęcie i poczekać na zachód. Ostatecznie okazało się że pierwsze zrobione zdjęcie było najlepsze i je właśnie widzicie u góry.

kręte schody przy moście Gdańskim w Warszawie

Tutaj trochę mniej oczywiste zdjęcie, a na nim schody przy moście Gdańskim. Pojechałem tam zrobić typowe zdjęcie mostu i tramwajów po nim jadących. Schody jednak mocniej przyciągały. Mam słabość do dobrej architektury. Trochę dziwi ich stan, rozumiem że nie tworzą z mostem jakiegoś wyjątkowego arcydzieła ale same w sobie są naprawdę godne uwagi. Mam nadzieję że miasto zaopiekuję sie nimi i przywróci je do dawnej świetności.  Tutaj widać widok z samego dołu w kierunku nieba.


Inne zdjęcia architektury i krajobrazu / More architecture and landscape photos

Facebook